API
Last updated
Last updated
Det här dokumentet beskriver hur du använder vårt REST API för att integrera med vårt system. API ger åtkomst till funktionalitet såsom att skapa försäljningsorder. API:et utvecklas kontinuerligt och fler resurser läggs in.
För att använda API behöver du autentisera dig med en giltig API-nyckel. Autentisering sker genom OAuth 2.0, och varje anrop kräver en Bearer Token i Authorization
-huvudet.
Din klient behöver registreras i GKS4 vilket är något Simutek hjälper till med. Därefter får du ett client_id och en client_secret som används för att erhålla en åtkomsttoken.
Ett exempel hur access token kan hämtas med .
Om inte annat angivet kräver varje anrop åtminstone följande headers:
Authorization
Bearer eyJ...
Byt ut värdet eyJ...
med din access token.
Content-Type
application/json
The customer number.
No content
The customer number in GKS of the buyer. A company with this customer number must exist in GKS.
K100421
Optional name of the sales order that will be useful when searching for the order.
Obsolete. We do not see a business need to change the date of purchase. It should always be the same date as the order request is received.
An optional purchase order number from the buyer. In PlaceSimpleOrder API, "CustOrderNo".
The preferred language (ISO 639-1) of documents communicated with the buyer, i.e. order confirmation. Accepted values: sv, no, en
The currency of the amounts in this sales order. ISO 4217.
SEK
A comment added by the customer during placement of the order. Commonly with instructions to the seller.